WAT IS DE STERKSTE SCHAKEL?

De Sterkste Schakel Trofee is dé Rijnlandse ondernemingsprijs. Eenmaal per jaar wordt deze prestigieuze prijs uitgereikt aan de meest klantgerichte onderneming van de regio Rijnland. Sinds de start in 2004 kent de Sterkste Schakel diverse categorieën: Detailhandel, Groothandel, Dienstverlening, Financiële Dienstverlening, Horeca & Catering, Bouw, Automotive, Kantoor & Automatisering, Communicatie.

Genomineerd

In september 2013 werden wij gebeld door de Sterkste Schakel met de mededeling dat wij waren genomineerd voor de Sterkste Schakel. Blij en trots tegelijk dat onze klanten ons hebben aangedragen gingen wij voor de overwinning. We bouwen sinds 2010 aan een bedrijf met een gepassioneerd team en we willen uit ieder project en voor iedere klant weer het maximale resultaat halen. Het is dan ook te gek om te horen dat klanten onze dienstverlening en servicegerichtheid zo positief ervaren.

Fotogalerij
Ons interview in de Rijnstreek Business
teamfoto-sebwite

Als je het hebt over Young Professionals, dan heb je het over de heren van webdesignbureau Sebwite uit Lisse. Ambitieuze jongeren die vooral de snelheid van hun vakgebied enorm waarderen. En die snelheid geven ze direct terug aan hun klanten. Snelle service en hoge kwaliteit is hun handelsmerk en dat waardeerden hun klanten met een nominatie voor de Sterkste Schakel.

Sebwite begon drie jaar terug op een zolderkamer. “We waren vier studenten en deden websiteontwikkeling naast onze studie, maar al snel werd het een studie naast ons werk”, zegt Silvan Laroo lachend. “Inmiddels is onze hobby uitgegroeid tot een bureau met zeven mensen en eigen kantoorruimte”, vult Michel Faas aan. Naast websiteontwikkeling biedt Sebwite inmiddels een totaalpakket, waaronder maatwerk webapplicaties, webshops en mobiele applicaties. Met de inzet van online marketing dragen ze daarnaast bij aan het genereren van zoveel mogelijk bezoekers naar de sites van hun klanten.

sterkste-schakel-nominatie2

De drie jongeren van het eerste uur: Michel, Silvan en Thijs, zijn vereerd dat ze zijn genomineerd. Silvan: “Zeker omdat we nog zo recent zijn begonnen. Dat is een beloning voor ons werk natuurlijk.” Voor Michel is de werkwijze heel normaal. ”We weten niet beter. Maar gelukkig ervaren onze klanten dat als bijzonder. Wij zijn trots op iedere opdracht; dat we een product leveren dat werkt voor de klant. Een webshop die veel verkopen heeft, een website die door goede vindbaarheid onze klant meer klanten oplevert. Dat geeft ons een kick!”.

Voor Sebwite betekent servicegerichtheid het leveren van snelle service tegen een hoge kwaliteit. Daarnaast volgt het team nieuwe ontwikkelingen op de voet om te kijken of het hun klanten weer voordeel kan opleveren. “Ook daar komt onze snelheid tot uiting, maar het uitgangspunt voor servicegerichtheid is de betrokkenheid bij onze klanten. Wij vinden het interessant en belangrijk om te weten waar de klant mee bezig is; om meer over hun bedrijfstak te leren. Alleen zo kunnen we als verlengstuk van dat bedrijf functioneren en kansen benutten”, aldus Thijs van den Berg.

sterkste-schakel-podium

Onbenutte kansen

En die kansen benut Sebwite graag. “Wat we zien is dat ieder bedrijf wel een website heeft, maar het besef dat men nog veel beter kan worden gevonden met SEO is er nog onvoldoende. Zoekmachine-optimalisatie verandert telkens, omdat Google de parameters regelmatig bijstelt”, legt Thijs uit. “Dat betekent dat grote spelers die eerst bovenaan in de zoekresultaten stonden, ineens weer naar beneden kunnen zakken, waardoor er kansen voor andere organisaties liggen. Het is ons vak om dit bij te houden en toe te passen, zodat er telkens voor klanten voordeel te behalen valt.” En dat deze jonge professionals dat goed doen, wordt bevestigd door hun almaar groeiende klantenkring. “Onze beste marketing is dat we goed werk afleveren. We zijn begonnen met de bakker om de hoek en hebben inmiddels klanten in de hele regio, Haarlemmermeer, Amsterdam en Rotterdam. Fantastisch toch dat we van onze hobby ons werk hebben mogen maken en dat we mogen samen werken om mooie dingen te maken?”, aldus de drie heren.

Door een snelle en heldere service, betrokkenheid en een proactieve houding zorgt het team van Sebwite ervoor dat klanten Sebwite aanvoelen als een verlengstuk van hun onderneming

Een quote uit het juryrapport