Google AdWords

google-adwords

Google AdWords

Met Google Adwords is het mogelijk om heel doelgericht en efficiënt te adverteren op Google of partnerwebsites. De grote voordelen van online adverteren via Google AdWords ten opzichte van traditioneel adverteren zijn:

  • Je bereikt een doelgroep die al in je merk, product of dienst geïnteresseerd is.
  • Je kunt op lokaal of regionaal niveau adverteren.
  • Je kunt er voor kiezen dat de advertentie alleen op bepaalde tijden zichtbaar is.

Er zijn nog veel meer voordelen die we graag tijdens een persoonlijk gesprek toelichten. We maken daarom graag kennis met jouw organisatie om de mogelijkheden voor online adverteren via Google AdWords te bespreken.

zoekwoordonderzoek

Zoekwoordonderzoek

Een Google AdWords campagne begint bij een goed zoekwoordonderzoek. Bij dit onderzoek wordt er gekeken op welke zoekwoorden de campagnes getarget moet worden. We beginnen ons met verdiepen in de branche, product(en) en dienst(en) die jouw organisatie levert. Op die manier kunnen wij beter denken vanuit jouw klanten zodat we het beste kunnen onderzoeken welke zoekwoorden belangrijk zijn. We kijken per zoekwoord wat het zoekvolume is. Het zoekvolume geeft aan hoeveel maandelijkse zoekopdrachten een zoekwoord heeft. Als het zoekwoordonderzoek compleet is en deze met jou is besproken vormt dit de basis van de Google AdWords campagne.

Keywordanalyse

Conversieoptimalisatie

Als de AdWords campagne is opgebouwd op basis van het zoekwoordonderzoek en het gewenste doel wordt het belangrijk om de campagne te analyseren en te sturen. We focussen ons hierbij op relevante kliks, een hoge CTR (Click-Through-Ratio) en goede CPC (Cost-Per-Click). Deze drie pijlers vormen de basis voor een goede campagne maar uiteindelijk gaat het om de conversies. Wij zullen als partner ook advies geven over eventuele aanpassingen aan de website of webshop indien wij denken dat door kleine aanpassingen aan de website of webshop het conversieratio kan worden verhoogd.

google-shopping

Google Shopping

Het is bekend dat mensen visueel zijn heingesteld en eerder geneigd zijn om naar afbeeldingen te kijken dan teksten te lezen. Dit geldt ook voor online advertenties en dit beseft Google zich maar al te goed. Met Google Shopping is het mogelijk om jouw producten via Google AdWords te laten tonen in de zoekresultaten als iemand naar jouw product zoekt. In het voorbeeld wat hiernaast wordt getoond is er gezocht naar Fiets kopen. Door Google Shopping worden er dan 3, soms 6, producten getoond die direct linken naar de website of webshop.

Uit onderzoek is gebleken dat de kosten per conversie aanzienlijk lager zijn dan tekstadvertenties. Men zal namelijk alleen op een product klikken als dit overeenkomt met hun (prijs)verwachting waardoor praktisch alle kliks relevant zullen zijn.